Fabulous Fans

La Tahzan #1

"Tiada sesuatu kebahagiaan yang lengkap bagi seseorang,
Dan tiada sesuatu kebaikan pun yang sempurna bagi seseorang"

Aku tertarik dengan ayat ini. Ringkas tapi penuh bermakna. Sometimes kita keliru dengan hidup kita. Kita terlalu mengimpikan yang indah-indah sehingga terlupa adanya ujian untuk setiap hambaNya. Sedangkan perkara ini tidak akan tercapai melainkan hanya di syurga. Di dunia segala urusan hanya lah bersifat tidak mutlak. Segala yang kita impikan atau inginkan tidak mungkin semuanya akan tercapai.

Aku harus sedar dan berpijak di bumi yang nyata di mana aku akan tetap mengalami sakit, bencana, musibah dan ujian yang akan datang menimpa. Jadilah wanita yang selalu bersyukur ketika senang dan sabar ketika ditimpa musibah. Is the times for me to wake up because there is no world without poor people, there is no happiness without sadness, there is no husband that can be perfect and there is no friends without making any mistakes.

Wahai diri, pejamkan pandanganmu terhadap perkara-perkara yang negatif, kekeliruan dan kesalahan yang dilakukan oleh orang lain dan tunjukkan lah pandanganku hanya pada setiap kebaikan yang ada pada mereka. Tetapkan lah hati untuk bersangka baik dan perpegang teguh pada ALLAH.

P/s : Jangan berpegang teguh pada manusia, kerana sesungguhnya mereka tidak layak untuk dijadikan pegangan dan sandaran dalam menyelesaikan urusan ALLAH