Fabulous Fans

BEDAK TANAKA NORA DANISH MURAH!RM15!

INFO 
 Untuk pengetahuan semua, yaya hanya menjual bedak tanaka yang bukan  ada STICKER TATE BYDEA yee sebab sangat susah nak dapatkan stok ada sticker /brand NORA DANISH tu. kalau ada pun sangat mahal dan tak berbaloi, sebab yang bukan brand TATE by DEA ni pun sama je. ingredient 100% sama, bau 100% sama , warna 100 % sama , Kalau you ols nak tau, BEDAK TANAKA ni memang asal dari MYANMAR. So, yang NORA DANISH punya bedak tu pon asal dari Myanmar, ambil di tempat yang sama. Kilang sama, isi sama, bekas sama, kuantiti sama, kandungan sama, warna sama, & semuanyaaaaa adalah SAMA 100%!


SAYA HANYA MENJUAL BEDAK TANAKA SEPERTI GAMBAR DIBAWAH SEBAB SEMUANYA SAMA HANYA HARGA DAN PELEKAT YANG BERBEZA. DAN READY STOK !




Assalamualaikum,

Salam untuk semua.. Now nak perkenalkan produk terbaru BEDAK SEJUK TATE DEA
(DANISH EMPIRE ASSOCIATION).. Rahsia kulit cantik & gebu Nora Danish & Family..Nora Danish satu family dah guna bedak ni dan jadikan amalan..seperti yangg semua maklum mak nora danish ni kan orang Myanmar so Originated from Myanmar. 

Fungsi Tate ni mcm bedak sejuk.. Kalau nak pakai mcm bedak sejuk, paste tu sikit letak dlm piring campur dgn air, sapu kat muka..bila dah kering, gosok2 pastu lps 10minit baru bilas dgn air..kalau nak pakai mcm foundation, sapu jek kat muka, pastu bole pakai make up..nak buat scrub pun bole..gosok2 kat badan, bole jugak ilangkan gatal2.. 

Tanaka Powder adalah berasal dari pokok tanaka yg digunakan oleh org2 Myanmar sebagai penjagaan wajah dan badan mereka dari jerawat, jeragat dan sinaran matahari.

 Di Malaysia, TANAKA tidak begitu meluas penggunaan nya namun antara produk yang berasaskan tanaka adalah Bio Essence. D.E.A (Danish Empire Associates) iaitu syarikat milik keluarga pelakon terkenal, Nora Danish telah memasarkan produk bedak tanaka ini. Malah,Nora sendiri menggunakannya..




Korang mesti nak tahu rahsia kulit Cantik & gebu cam Nora Danish ngan family dia kan ??

Haaaa.... Inilah dia rahsia kecantikkan diaorg.... Diaorg nih 1 family menggunakan bedak nih & mmg dah jadi amalan....Originated from Myanmar. Jangan tak tau mama Nora Danish ni kan asalnya dari sana. Tekstur dia macam muddy sikit. Kan mud ni bagus untuk merawat kulit.

Malah yg paling best Tahan SELAMA 2 BULAN tau 1 bekas nih... 
So jangan tunggu lama-lama...
Tak lama lagi produk ni meletup,
Harga pun akan meletup. better beli sekarang yeeee !



cantik kan kulit NORA DANISH ni..nampak halus...mulussss

 

Apa kata mereka tentang kesan kayu Tanaka:




Pada mulanya, saya tidak pernah tahu tentang keistimewaan kayu ini hinggalah seorang wanita memperkenalkannya kepada saya. Beliau menyarankan agar saya memakai kayu ini untuk menghilangkan jerawat yang banyak di muka saya. Saya mengalami masalah jerawat sejak berumur 14 tahun lagi.

 Rasa rendah diri sangat bila tengok kawan-kawan yang licin. Jerawat saya makin lama makin teruk.Merah-merah dan bernanah. Tangan pulak gatal je nak picit. Orang kata kalau makan tak jaga memang susah nak control jerawat. Tapi nak buat macamana, saya ni pantang nampak, semua yang dilarang makan itulah yang saya makan. Jadi jerawat saya tak hilang-hilanglah. Bila saya sudah habis belajar di Universiti, saya duduk serumah dengan seorang kawan yang bermasalah macam saya juga. Nak dijadikan cerita, kami berdua pergilah satu klinik tu. 

Kawan saya tu kata, doktor di klinik tu pernah beritahu dia, yang dia boleh berikan rawatan yang paling baik untuk hilangkan jerawat tapi kosnya tinggilah sikit. So bila kawan saya dah ada duit, dia pun ajak saya pergi klinik tu. Sampai di klinik doktor tu berikan injection dan beri pil. Tak pasti pil apa. Mungkin antibiotik. Nak tahu apa terjadi selepas 2 -3 hari makan ubat tu, jerawat kawan saya jadi lebih teruk. Dari jerawat biasa-biasa dah bertukar jadi bernanah-nanah. 

Pada mulanya cuma bahagian muka, tapi tetiba bahagian badan pun ditumbuhi jerawat bernanah. Memang marah gila kawan saya. Sampai saya dengan kawan saya rasa macam nak bakar je klinik tu. Tak puas hati betul...tapi takla kami bakar..Bila saya dah ada kerja dan ada duit saya pun jumpa doktor lain pula untuk rawat jerawat saya. 

Rawatan yang diberi sama juga, iaitu antibiotik. Makan la antibiotik tu. Tapi tak berhasil juga. Cuba itu, cuba ini, dari yang berharga belasan ringgit hingga ratusan ringgit. Semua tak berhasil sampailah saya dah kahwin. 

Akhirnya, saya diperkenalkan pula dengan kayu tanaka oleh seorang wanita warga asing. Beliau menceritakan kebaikan memakai esen dari kayu ini. Dia telah menggunakan esen Tanaka ini untuk menghilangkan jeragat di mukanya. Kata beliau, hasilnya sangat memberangsangkan. Beliau mengatakan,untuk menghilangkan jerawat kita hanya perlu memakainya lebih kurang dalam 2 hingga 3 minggu untuk melihat kesannya.

 Lalu saya mencuba. Betul katanya. Lebih kurang 2 minggu saya menggunakan esen ini, jerawat saya hampir hilang kesemuanya. Adik- beradik pula asyik bertanya bagaimana kulit saya yang berjerawat dulu boleh hilang

. Sekarang, masing-masing mencubanya. Dan sekarang saya nak berkongsi dengan pembaca blog saya ini pula. Manalah tahu kalau-kalau ianya mujarab untuk anda pula. Kayu tanaka ni bahan semulajadi. Jadi tak perlu khuatir tentang risikonya, INSHAALLAH.

 Kayu Tanaka inilah akhirnya yang menjadi ubat paling mujarab bagi saya menghilangkan jerawat. Insyaallah jika saya ada jumpa gambar saya masa ada jerawat dulu, saya akan uploadkan disini. Kalau tak de maaflah. Juga gambar saya kini yang tak ada jerawat. 

Bekas jerawat lubang-lubang je yang tinggal.Harga kayu ni mahal ke? Tidak. Harganya pula pasti semua mampu untuk membelinya. Jika digunakan setiap hari, ianya boleh tahan hingga 2 hingga 3 bulan malah bertahun-tahun kalau jarang-jarang memakai. Jika kulit kayu tersebut telah habis jangan dibuang kerana bahagian batangnya juga boleh digunakan sebagai bedak biasa. Jangan risau kalau anda tak habis pakai kerana kayu ini tiada tarikh luputnya. Macam saya, saya hanya gunakan bila jerawat tumbuh. Bila dah ok saya berhenti pakai. Mudahkan..Sekarang kayu tanaka sudah di komersialkan menjadi bedak yg mudah dipakai..inilah die BEDAK TATE!! Cubalaa pasti puas hati (^_^)

SUMBER DARI BLOGGER



ada pink-rose
green-Lemon(Sama seperti Nora Danish)
Putih-Jasmine
Cream-Original
semuanya rm15!(:

Untuk pengetahun BEDAK TATE by DEA is jenama semata yee. Which is sama dengan BEDAK TANAKA from MYANMMAR juga. Ingredient 100% sama , Bau 100% sama ,Tekstur 100% sama , Dari KILANG yang sama , Yang berbeza ialah JENAMA, STICKER, HARGA sahaja . hehehe

diperbuat daripada kayu tanaka yg sangat berkesan untuk:

- Kecutkan jerawat
- Haluskan kulit
- Cerahkan kulit
- Hilangkan jeragat
- Lembutkan kulit
- Menyejukkan dan mengurangkan minyak di kulit muka
- Pelindung cahaya matahari
- Selesaikan masalah kulit bukan sahaja di muka tapi boleh digunakan satu badan
- Boleh dijadikan sebagai bedak sejuk dan foundation

Bedak ni bau lemon..sejuk je rase bile pakai..kalo cuci muka rase licin je pastu..daki2 pun blh tanggal time kita gosok nk cuci muka..mmg best!! Boleh pakai waktu siang sebagai foundation atau waktu malam sebagai bedak sejuk.

Cara Guna:
Untuk jadikan sebagai foundation cuma sapukan bedak tate rata2 ke muka guna tangan atau span muka.
Untuk jadikan sebagai bedak sejuk cuma basahkan tangan atau campurkan bedak tate dgn ari dan sapu kan ke muka. Lps 30 min boleh cuci atau nk pakai sepanjang mlm pun blh...blh cakap2 time sapu..muka x kedut mcm pakai masker..

Boleh digunakan untuk semua jenis kulit berjerawat, sensitif, normal dan sebagainya. Sesuai untuk lelaki dan wanita.

sms/whatsapp-0173577530


9 comments:

AdeQ said...

nk tnye rm15 termasuk postage ker?

AdeQ said...

nak tnye rm15 termasuk postage ker?

Unknown said...

Saya dari singapura.berminat sangat. Awak jual di kawasan mane? If saya dari singapura nak order. Bole tak? Jumpa daerah jb.

Saya cuba whatsap no. Awam tapi tkle.

Miss Naoko said...

tidak termasuk postage..bli dua free postage..

dari singapore pun boleh..
sila whatsapp sy di no.0173577530

Christella Christiano Fred J said...

Brapa gram?

Unknown said...

salam... size yg rm15 tu brape gram ye?

Unknown said...

RM 15 ni bape gm?

Unknown said...

wah cm ok je... sbb smlm bru dgr org ckp psal ni.,... nk try la almaklum jerawat bermaharajalela/....bleh x

Unknown said...

salam..wah hebat..cam best je.. rase nk try la sbb bru smlm de org dok sakan cerite bnde ni.... nk try la.. :) almaklum la jerawat bermaharajalela kn...