Fabulous Fans

Cinta Sempurna

Hye korang! Baru je balik dri kelas. Penat sangat arini even memang setiap hari bg aku mmg pnt pun. woha! Pemalas sungguh mung ni. Anyway lets get back to our main topic for today is about LOVE. Why I want to write this entry is because I think most of teenagers including me have a misconception about love.

Bile aku tgk kawan2 aku sibuk bercinte sakan last2 putus jugak. ada yang bercinte bertahun lamenye end up putus di tengah jalan. Why? why this happened my friends?? I dont say all people are like that but most of them yeah! Cinta yang dicari remaja sekarang hanyalah lebih tertumpu pada keseronokan dan enjoy semata2. Bak kate mak, orang lain nk couple, die pun nk couple. Org lain study tak pulak die ikut. Haih.. sabar je la.. Tak kate yang aku ni baik sangat even aku terasa sngt la loser and damn gle bile setie bagai nak rak last2 being dump by him! Since that day, I dont even want to trust a man accept my beloved atok. He is such a wonderful man on earth and I can say that nenek is the luckiest person that get married with atuk.
Sepanjang usia 20 tahun hidup kat muke bumi ni memang la terlalu muda untuk bercakap tentang cinta tapi pengalaman lepas mematangkan aku. *ayat kau xley blah. Yeah, but is true! Ada antara kawan aku yang cakap da serik untuk bercinte lagi and macam2 la. C'mon la.. Kita masih muda. bukan cinta sesame manusia yang kite perlukan tapi cinta kepada ALLAH tu yang hakiki. Kejarlah Cinta Sejati ini wahai kawan2 ku. Peringatan for myself too.

Alhamdulillah, banyak perkara yang berlaku mematangkan aku untuk memilih jalan yang terbaik InsyaALLAH. Sometimes aku tertanya-tanya adakah ini jalan yang tepat untuk aku pilih?sedangkan cinta pada ALLAH itu masih belum sempurna. Ya ALLAH, disaat aku menulis entry ini, aku masih bertanya pada diri, adakah sempurna segala amalanku?adakah diterima segala amalanku? Sedangkan kita mahu menjadi seorang yang sempurna dihadapan orang yang kita cintai tapi dihadapan ALLAH, sempurnakah kita? Ask for yourself t0o my friends when u think u want to couple with someone. When they think You are not perfect for them, ask them are they perfect in front of ALLAH? if he is a guy, is he can lead U to be an Imam for you? and if she is a girl, ask her, are you a true muslimah and can bring me to Jannah or you are the type of women who takes me to the Neraka Jahannam when you are not done your duty as wanita solehah. Ya ALLAH, bertape berat untuk memikul amanah dan tanggungjawab dalam keluarga itu nanti. Bercinta itu boleh dan cinta itu Fitrah. Alangkah baik nya kalau kita dapat bercinta selepas kahwin dari tersekse dengan mencintai orang yang kita tidak pasti. Ada kawan aku tanya, macam mana nak tau itu Jodoh kite? Jawapan nye sangat senang.

“Seseorang wanita itu dikahwini kerana empat perkara: Kerana hartanya, keturunannya, kecantikannya dan agamanya. Utamakanlah yang mempunyai agama,nescaya kamu akan selamat”(Riwayat Bukhari dan Muslim)

Same goes when we want to find a man. Selepas itu mulakan dengan Istikhrah. Ini yang selalunya orang lupa. Istikharah akan menyakinkan kite dengan pilihan yang kita pilih. Memang kita selalu merancang tapi kita sering terlupa perancangan ALLAH itu yang terbaik. Bila putus cinta bukan bermaksud kite loser, tapi mereka yang tak layak untuk kita. Tidak guna bersedih untuk merasa ditinggalkan tapi merase sedih diatas dosa yang pernah kita lakukan. Sesungguhnya ALLAH itu Maha Adil. Ada yang terbaik untuk kita di luar sana InsyaALLAH. Yang penting berusaha memperbaiki diri, memohon yang terbaik dan berserah pada ALLAH. Kepada mereka yang masih bersedih atas sebab kecewa, gembiralah kerana anda telah terselamat dengan jauhnya diri dari maksiat. Kepada mereka yang sedang hangat bercinta, teruskanlah bercinta atas ikatan yang halal. :)

P/s : Tiada Cinta sesempurna cinta ALLAH pada hambanya..


2 comments:

Zya Amalis said...

Mane komen aku tadi? hilang ke ape..hahaha...

welcome to dis world nad, ti berblogging byk2x...

Miss Naoko said...

hehe..ok acik.. :)